Mám rád soul zo 70. rokov a na platne som za život minul viac peňazí, ako som si ochotný priznať. Našťastie mám rád aj svoju prácu, ktorá mi dovoľuje živiť tento koníček. A keď nájdem prienik medzi mojimi obľúbenými témami, vždy ma to nadchne a vtedy píšem na náš agentúrny blog.
Ak ste fanúšikmi hiphopu, úvod tohto songu je vám povedomý. Ozaj, o rape sme už písali tuto – mrknite na to. Ale späť k soulu – tu sa ukazuje krása kreativity. Dovoľuje nám zobrať existujúci prvok, dať mu nový kontext a zrazu je na svete úplne nová vec – minimálne rovnako silná.
Ale o kreativite ako takej v tomto článku písať nechcem, na ňu si rezervujem samostatnú tému. Sústreďme sa na to, čo spája všetky songy v tomto článku. Nech sa páči, užite si každý jeden. Okrem toho, že je to krásna hudba, všetky majú niečo spoločné.
A to niečo spoločné je extrémne dôležité, keď robíme kreatívu. Na internete máme len zopár sekúnd na upútanie pozornosti, pretože potom príde tlačidlo „Skip ad“. Odmietam hypotézu, že sa nám skracuje attention span. Neskracuje sa, iba svoju pozornosť obraciame na viacero vecí naraz – denne nás zasiahnú desiatky notifikácií, feedy so stovkami fotiek, videí či clickbaitov (o nich sme písali samostatný článok, kliknite sem).
Každý neurotypický mozog sa narodil so schopnosťou sústrediť sa, avšak dnes sú na túto jeho schopnosť kladené omnoho väčšie nároky, než pred rokmi. Za pár desaťročí sa neurológia nezmení, bude jej to trvať niekoľko desiatok tisícročí.
Všetky songy v tomto výbere majú extrémne silné intro. A niektoré naň dokonca ani nenadväzujú. Jednoducho vás upútajú výrazným a unikátnym motívom a potom zahrajú, čo chceli. V kreatíve to nazývame „hook“, teda niečo, čo vás zahákne, uloví vašu pozornosť.
Kreatívci, myslite na to pri písaní vášho budúceho scenára. Napíšte niečo, čo diváka donúti nekliknúť na „Skip ad“. Dejový zvrat v štvrtej sekunde videa, prekvapivá zmena scény, prekročenie štvrtej steny a prihovorenie sa publiku…
Našou prácou je v prvom rade upútať pozornosť a následne získanú pozornosť využiť na odovzdanie posolstva. Čím odlíšíteľnejšiu kreatívu použijeme, tým efektívnejšia bude naša komunikácia. A čím silnejší hook jej dáme, tým väčšiu pozornosť budeme mať pre zvyšok videa/článku/storky/príspevku.
Od čias soulových legiend prešlo 50 rokov, no stále sa od nich máme v čom inšpirovať. Ako hovoríme v Ponyhose – bez vstupov nie sú výstupy. Preto je dôležité neustále sa obklopovať podnetmi, ktoré môžeme pretvárať na niečo nové.
A keď to niečo nové otvoríme silným hookom, máme omnoho väčšiu šancu na úspech 🙂