Sociálne médiá nie sú veda

Môžeme sa prestať tváriť, že content marketing je nový trend?

Slovenský trh je pozadu za tým globálnym. Novinky sa u nás implementujú s oneskorením niekoľkých rokov a prirodzene to platí aj pre marketingové trendy. Nemusíme sa za to hanbiť ani si to nemusíme vyčítať. Jednoducho je to fakt a musíme ho akceptovať.

Content marketing sa u nás začína používať až teraz

Dva príklady dobrých veľkých lokálnych contentových kampaní sú Paulus vs. Ihnačák a Sóda od O2.

Sóda je príklad toho, ako sa buduje vlastný kanál, ktorého rastúci zásah môžete využiť podľa ľubovôle. Čo môže byť pre značku lepšie, ako vlastniť médium? Samozrejme, kým to bude dávať zmysel, potrvá to rok, dva, tri. Ale ten čas príde a potom budú ostatné značky O2 závidieť jeho organický reach. Štyri mesiacie od spustenia web zaznamenal 400 000 návštev.

Kampaň Lidlu by mnohým nenapadlo považovať za contentovú kampaň, ale bola ňou. Dedikovaná stránka pre recepty, videá a vlastná kuchárska kniha – to je riadna dávka contentu. Táto kampaň vznikla pred štyrmi rokmi.

gif paulus ihnacak

Boli ste už niekedy v michelinskej reštaurácii?

Ja síce ešte nie, ale keď do nej pôjdem, bude to vďaka content marketingu. Čo majú spoločné pneumatiky a haute cuisine? Nuž, takéto reštaurácie nebývajú na každom sídlisku a tak si k nim musíte zájsť. A keď ste ochotní dať za večeru 300 a viac eur, nepôjdete tam busom. Pôjdete autom, ktoré musí mať obuté pneumatiky.

Jedného dňa sa teda značka Michelin rozhodla písať príručku tých najlepších reštaurácií. Aj samotný systém hviezdičiek je postavený na tom, ako ďaleko sa oplatí za reštauráciou zájsť. Dve hviezdičky znamenajú „reštaurácia hodná zachádzky“. Tri znamenajú „reštaurácia hodná samostatnej cesty“. Táto kampaň beží už viac ako sto rokov.

gif michelin

Ale content marketing je omnoho starší ako sto rokov

Najstaršie pravidelne vychádzajúce noviny vznikli v roku 1605. V Štrasburgu, ktorý vtedy patril Nemecku, žil istý Johann Carolus. Ručne písal noviny, ktoré posielal majetným predplatiteľom za veľké peniaze. V roku 1604 si však kúpil tlačiarenský stroj. To znížilo jeho produkčné náklady a tak sa jeho noviny mohli už nasledujúci rok rozšíriť medzi širokú verejnosť.

A nebol to len zrod novín. Bol to zrod content marketingu. Pretože tieto dva fenomény majú toho extrémne veľa spoločného.

noviny vs content

Obsah je dôvod číslo 1, pre ktorý konzumujeme médiá. Zapnete telku a zaujíma vás seriál. Otvoríte Instagram a chcete vidieť pekné obrázky. Idete na YouTube a sledujete videá. To všetko je obsah. Platilo to o novinách v roku 1605 a platí to o youtuberoch v roku 2017. Ak marketéri v niečom vynikajú, je to identifikácia toho, čo ľudí priťahuje.

Content marketing je starý 400 rokov. Je na čase, aby sme ho začali používať.

11

brano profil.jpg

Braňo Macko

Creative Director

Predáva idey a kupuje tenisky. Pri každej novej výzve sa mu šialene rozbúcha klávesnica.

Skúsenosti zbieral v MUW Saatchi&Saatchi, Digita.sk a používal ich pre RedBull, FouZoo, Zuno, Seditu a Telekom.

Odoberajte náš newsletter

Nechajte si posielať tie najzaujímavejšie novinky z content marketingu. Sľubujeme, že neposielame žiadny spam.

  • ­

    E-mail

    info@ponyhouse.sk

  • ­

    Adresa
    Ponyhouse s.r.o.
    Karpatské námestie 10
    831 06 Bratislava

  • ­

    Fakturačné údaje
    IBAN: SK4911000000002920900676
    IČO: 47102004
    IČ DPH: SK2023853370

Váš prehliadač je už zastaralý !

Aktualizujte si prosím Váš prehliadač, aby ste stránku videli korektne. Aktualizovať teraz

×